۱۳۹۲ تیر ۱۷, دوشنبه

نارنجی زرد می‌شود؟

حتما اصطلاح روزنامه و مجله زرد را شنیدید. این نوع نشریات معمولا از شایعه و شایعه سازی ارتزاق می کنند و معمولا این مطالب را افرادی که می خوانند روزنامه هایی که مطالب حداقل غیر زرد و به واقعیت نزدیکتر را دارند مطالعه نمی‌کنند. 
چند سال پیش سایت نارنجی با محتوایی منحصربه‌فرد ایجاد شد که خلأ عدم یکپارچگی اطلاعات در حوزه فن‌آوری اطلاعات را پر کرد. مدتها سایت‌ها و روزنامه‌ها و مجلات دیگر از آن کپی می‌کردند و حتی نامی از این سایت نمی‌بردند مدتها این سایت به قول معروف جنگید تا وقتی مطالبش را کپی می‌کنند نام مرجع خبر را ببرند. 
اغلب خوانندگان این سایت برای مطلع شدن از آخرین اخبار تکنولوژی به این سایت سر می‌زدند و می‌زنند، خوانندگان قدیم واقعا به دنبال به روزترین اخبار بودند و به قول جادی به فکر این نبودند که گوشی بعدیشان چند هسته‌ای باشد. ولی در این چند سال که تکنولوژی های جدید به سرعت وارد بدنه جامعه شده افرادی که تعداد هسته‌های گوشی بعدیشان برایشان مهم است زیاد شده. ولی از نارنجی این توقع نمی‌رفت در جهت جذب این افراد قدم بردارد و برای خوانندگان جدی و قدیمی خودش احترام قائل نباشد. 
این صفحه نارنجی در روز ۱۷ تیر ۹۲ حدود چهار بعد از ظهر است: 
از ۷ خبر در صفحه اول ۴خبر از انواع خبرهای زیر است:
- عکس از زاویه ۴۳٫۵ درجه شمال غربی فلان گوشی لو رفت
- شنیده شده قرار این طور شود
- شنیده شده قرار است اون طور بشود
- اگر گوشی فلان با ۴هسته نیاد!! ای وای!!
- قاب زیر باتری فلان گوشی لو رفت!!
و الا ماشاالله 

این نوع از اخبار به مانند این است که یک روزنامه تخصصی سینما که مشکلات و آخرین اخبار را مینویسد تیتر بزند فلان بازیگر در فلان پارتی دیده شد. خوب این خبر برای اون روزنامه که مشهور به اخبار موثق از سینما است یک نوع خودکشی نیست؟

پیشنهادی که به نارنجی این است که نگذارد نارنجی رنگ خودش را ببازد و تبدیل به زرد شود. همینطوری که سایت‌های تخصصی نردبان و نگهبان را راه اندازی کرده می تواند zard.ir را هم راه اندازی کند این دست اخبار را در آنجا درج کند. دوم هم اینکه در نویسنده ‌های خود یک بازنگری انجام دهد.


هیچ نظری موجود نیست: